Sibiu,orașul în care poveștile prind viață!

În mini vacanța pe care am avut-o (30 decembrie-02 decembrie) am decis să vizitez Sibiul, deoarece nu l-am mai vizitat niciodată în preajma sărbătorilor de iarnă, când totul e la superlativ.

Trebuie să recunosc a cântărit la decizia mea și renumitul Târg de Crăciun, care se află deja la a zecea aniversare.

Ei bine, am ajuns miercuri în jurul orei douăsprezece la Sibiu și chiar dacă normal era să ne odihnim, am ales să ne luăm rucsacul în spate și să cutreierăm orașul.

Am ajuns în Piața Mare unde atmosfera Crăciunului era pretutindeni.

Erau instalate în jurul pieței căsuțe cu preparate calde pentru toate gusturile dar și vin fiert,ceai sau pentru cei mai curajoși pălincă.

Cei mici puteau opta să petreacă timp la ”Atelierul lui Moș Crăciun”, unde aveau diverse activități specifice sau la parcul de distracții special amenajat pentru ei.

După ce am străbătut Piața-Mare, ne-am oprit pe la Turnul Sfatului care face legătura între Piața Mare și Piața Mică.

Acesta are șapte etaje, ultimul etaj fiind întrebuințat ca și punct de Belvedere, deoarece putem observa întreg orașul cât și culmile munților Făgăraș.

Turnul se poate vizita la prețul de 2 lei.

Unul dintre lucrurile pentru care imi place Sibiul, este pentru că obiectivele sunt aproape și într-o zi poți să vizitezi mai mult de jumătate din ele.

După Turnul Sfatului a urmat Piața Huet, unde am vizitat Catedrala Evanghelică, cu una dintre cele mai impresionante arhitecturi gotice din Transilvania.

Catedrala este dominată de turnul de șapte nivele, cu patru turnulețe pe colțul acoperișului, care oferă o priveliște feerică asupra orașului.

Biserica și Turnul se pot vizita pa prețul de 3 lei, cu reducere de student și 6 lei preț integral.

După plimbarea prin Piața Mare și câteva obiective vizitate ni s-a făcut foame, așa că am ales să luăm prânzul la un restaurant renumit pentru delicioasele bucate tradiționale.

Am luat prânzul la ”Crama Sibiană”.

Am fost mulțumiți atât de mâncare cât și de amabilitatea personalului.

Seara, am dat din nou o raită în Piața-Mare și abia atunci am înțeles de ce este cel mai renumit Târg de Crăciun din țară.Jocurile de lumini, proiecțiile 3D, atmosfera caldă, te fac să uiți de orice grijă, exact ca și în copilărie când singura ta ocupație iarna, era să aștepți zăpada sau pe Moș Crăciun cu daruri.

Cred că pozele spun mai mult decât cuvintele.

Ne-am luat un pahar de vin fiert si ne-am bucurat de colinde, de oameni și de locul unde ne aflăm.

A doua zi, de 1 Decembrie am luat parte la Parada militară după care am vizitat Muzeul Brukenthal, intrarea fiind gratuită cu prilejul zilei naționale.

Apoi ne-am plimbat pe străzile din Sibiu care sunt cochete si boeme și care se aseamănă cu micile orașe din Franța la arhitectură.

Pasajul Scărilor, face legătura între Orașul de Sus și Orașul de Jos.

15401472_1221229341290537_398208044_n

Un alt obiectiv care face legătura între orașe este Podul Minciunilor, o pasarelă pietonală care are o legendă interesantă în spate.

Dacă sunteți curioși, o puteți citi aici:

Acest pod de fontă, este cel mai vechi de pe teritoriul României!

Sibiul este un oraș interesant și divers cu o originală zonă etnografică încărcată de istorie, care a fost si Capitală Europeană.

Târgul de Crăciun alături de panorama minunată a orașului Sibiu, au fost crema vizitei.

M-am simțit în acest orășel din inima Transilvaniei ca și acasă!